ارزیابی مدیریت توسعه سازمان و تحول اداری دانشگاه توسط ارزیابان وزارت بهداشت و کلان منطقه‌ای ۶ کشور

۱۷ آبان ۱۴۰۴ | ۱۲:۰۵ کد : ۴۰۱۵۲ اخبار
تعداد بازدید:۲۵۵
با حضور ارزیابان وزارت بهداشت و کلان منطقه‌ای ۶ کشور، فرآیند ارزیابی مدیریت توسعه سازمان و تحول اداری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل آغاز شد
ارزیابی مدیریت توسعه سازمان و تحول اداری دانشگاه توسط ارزیابان وزارت بهداشت و کلان منطقه‌ای ۶ کشور

به گزارش خبرنگار وبدا، در چارچوب ارزیابی‌های وزارت بهداشت و کلان منطقه‌ای ۶ کشور، فرآیند ارزیابی مدیریت توسعه سازمان و تحول اداری از دانشگاه‌علوم پزشکی اردبیل آغاز شد.  

در جلسه آغازین این ارزیابی، دکتر صدیقیانی  مدیر توسعه سازمان و تحول اداری دانشگاه علوم پزشکی زنجان به تشریح مراحل این ارزیابی پرداخت و عنوان کرد: این ارزیابی به طور معمول در چهار مرحله انجام می‌شود.

وی اظهارداشت: گام اول این ارزیابی به بررسی ورودی‌ها و مکانیزم‌های موجود اختصاص دارد. در برخی از مواقع، ارزیابان به تحلیل خروجی‌ها و نتایج نهایی خواهند پرداخت تا ارزیابی دقیقی از کارکردها و اثرات تغییرات مدیریتی انجام دهند. در پایان، یک جمع‌بندی نهایی حاصل خواهد شد تا مشخص شود تلاش‌های دانشگاه اردبیل چقدر به نتیجه رسیده و چه میزان در مسیر توسعه و تحول گام برداشته است.

دکتر نجفی، مدیر توسعه سازمان و تحول اداری دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز در این جلسه گفت: هدف این ارزیابی‌ها به اشتراک‌گذاری اطلاعات بین دانشگاه‌ها و ایجاد وحدت رویه‌ای بین آن‌ها است. 

وی افزود: این فرآیند می‌تواند به هم‌افزایی مثبت و ساختارمند در بدنه دانشگاه‌ها منجر شود و در نهایت به ارتقای کیفیت خدمات در حوزه‌های مختلف دانشگاهی و پژوهشی کمک کند.

دکتر صادقه حسین زاده، مدیر منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز در سخنانی گفت: این فرآیند تبادل اطلاعات و تجربیات می‌تواند به شناخت بهتر چالش‌ها و فرصت‌ها در دانشگاه‌ها منجر شود. 

به گفته وی، این نوع ارزیابی‌ها باعث می‌شود که دانشگاه‌ها بتوانند از یکدیگر الگوبرداری کرده و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند.

در نهایت، دکتر سبحان رضایی، مدیر توسعه سازمان و تحول اداری دانشگاه اظهارداشت: حوزه مدیریت توسعه سازمان و تحول اداری و مدیریت منابع انسانی دو بخش حیاتی در معاونت توسعه هستند که به شدت به هم وابسته‌اند و برای ایجاد تحول و توسعه در هر سازمانی ضروری به شمار می‌روند. 

وی افزود: مدیریت توسعه و تحول در واقع موتور محرکه هر سازمان است و اگر این بخش‌ها به مشکل برخورد کنند، کل سیستم به چالش خواهد افتاد.

دکتر رضایی بیان داشت: با ارزیابی دقیق و کارشناسی، این نشست‌ها می‌توانند گامی موثر در بهبود فرآیندهای دانشگاهی و ارتقای کیفیت خدمات آموزشی و پژوهشی در سطح کشور باشد.