روابط عمومی در بحران

روابط عمومی نه‌فقط یک بخش مکمل، بلکه عنصری راهبردی در مدیریت بحران‌ها به شمار می‌آید.

۲۹ خرداد ۱۴۰۴ | ۲۱:۲۱ کد : ۳۷۸۵۱ اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۴
روابط عمومی نه‌فقط یک بخش مکمل، بلکه عنصری راهبردی در مدیریت بحران‌ها به شمار می‌آید.

«ارتباطات در بحران» را نباید ساده انگاشت چراکه در مواقع بحران، ارتباطات نقش بسیار کلیدی را ایفا می‌کند.

«شجاعت» مؤلفه مهمی روابط عمومی است که در مواقع بحران بسیار حائز اهمیت است چراکه خبرساز بودن اغلب به معنای به چالش کشیدن وضعیت موجود است.

بخش کمتر شناخته‌شده روابط عمومی، ارتباطات داخلی در طول بحران است که اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد.

اغلب مردم از سازمان‌ها انتظار دارند که از ظرفیت‌های خود برای آموزش در بحران استفاده کنند.

قابل‌اعتمادترین ترکیب رسانه‌ها، «رسانه‌های جریان اصلی» و فضای مجازی هستند.

«خبر جعلی»، «شایعه» یا «پروپاگاندا» و «جنگ روانی» نیست بلکه پدیده‌ای منحصر به فضای رسانه‌های اجتماعی و مولود دوران جدید شکل گرفته مبتنی بر آن، یعنی پساحقیقت است.

روایت‌گری این امکان را می‌دهد که اطلاعات مهم در مورد بحران به شکلی جذاب و مؤثر به مخاطبان منتقل شود.

آخرین ویرایش۰۲ تیر ۱۴۰۴