برگزاری اولین کارگروه پدافند غیر عامل زیستی در سال ۹۷

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۰۸:۰۱ کد : ۳۶۵۹ اخبار ۲
تعداد بازدید:۲۰۹۰
برگزاری اولین کارگروه پدافند غیر عامل زیستی در سال ۹۷
برگزاری اولین کارگروه پدافند غیر عامل زیستی در سال ۹۷

اولین کارگروه پدافند غیرعامل زیستی استان در سال ۹۷ با حضور ریاست دانشگاه علوم پزشکی، معاونین و اعضاء و کارشناسان کارگروه برگزار شد.

در ابتدای جلسه سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان با اشاره به اهم اقدامات و ظرفیت‌های موجود دانشگاه گفت: با توجه به برگزاری جلسات کارگروه پدافند غیرعامل زیستی به صورت فصلی اقدامات انجام یافته در جلسات پایش و گزارش داده خواهد شد.

وی ادامه داد در سال ۹۶ اقدامات بسیار مهمی در راستای اهداف پدافند غیر عامل انجام شده که به شرح ذیل می‌باشد.

  • تدوین مخاطرات استان با استفاده از نرم افزار ابلاغی از وزارت بهداشت و درمان و ارسال به مدیریت بحران و پدافند غیر عامل استان
  • تدوین EOP (برنامه عملیات پاسخ به حوادث) براساس اسناد بالا دستی برای مقابله با حوادث و سناریوی پدافندی
  • شناسایی مواد شیمایی تمام کارخانجات شهرک‌های صنعتی و برنامه ریزی عملیاتی
  • وجود یک دستگاه سازه چادر بادی سیار ۵۰ تخت خوابی جهت استفاده در بحران به همراه دستگاه ژنراتور K740
  • راه اندازی و نصب GPS در ۵۶ دستگاه از آمبولانس‌های اورژانس

در ادامه ریاست دانشگاه، موضوع آلودگی آب شرب شهر اردبیل را به صورت فرضی در کار گروه مطرح نموده و کارشناسان ذیربط در خصوص مقابله با این معضل فرضی تبادل نظر کرده و راهکارهایی را پیشنهاد دادند.

دکتر اخوان اکبری افزود: ضرورت دارد موضوع بصورت کارشناسی در کار گروه استانی مطرح و موارد بطور تخصصی براساس وظایف محوله سازمانها مورد پیگیری جدی قرار گیرد.

ایجاد تخت‌های سیار درمانی در مکان‌های امن شهر نیز از مواردی بود که به صورت کارشناسی پرداخت شد و مقرر شد اقداماتی در این خصوص انجام گیرد.

در ادامه این کار گروه معاون امور بهداشتی دانشگاه با اشاره به مرور شرح وظایف ارگان‌های ذیربط در خصوص مقابله با حوادث گفت: در سال ۹۶ مانورهای متعددی با موضوع مواد شیمیایی برگزار شد وی با اشاره به وضعیت آب شرب گفت: ۲۴ چاه و منبع آب در شهر اردبیل وجود دارد که ۱۰ منبع آن به خاطر موارد بهداشتی استفاده نمی‌شود و ۱۰ مورد چاه نیز در دشت آبیبیگلو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سایر اعضا نکته نظرات و اقدامات عملیاتی خود را مطرح و موارد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 
 
 

نظر شما :