بیست وسومین جشنواره استانی قران و عترت

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۰۸:۴۰ کد : ۳۶۴۱ اخبار مهم
تعداد بازدید:۲۱۱۷
بیست وسومین جشنواره استانی قرآن و عترت وزارت بهداشت، در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار شد.
بیست وسومین جشنواره استانی قران و عترت

برگزاری بیست وسومین جشنواره استانی قرآن و عترت وزارت بهداشت در دانشگاه خبر داد و گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان و رویداد مهم و معنوی قرآنی و توجه مجموعه حوزه سلامت و کادر دانشگاهی به مفاهیم اعتقادی و قرآنی، بیست و سومین جشنواره استانی عترت و قرآن وزارت بهداشت در اردبیل برگزار شد.

دکتر اخوان اکبری افزود: در مجموع در کل کشور برای این جشنواره ۶۳ هزار نفر ثبت نام کرده بودند و دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با ۵۶۲۷ نفر ثبت نام کننده سومین دانشگاه از لحاظ تعداد ثبت نام کننده ها و از لحاظ تعداد دانشجویان ثبت نام کننده (۱۵۳۸ نفر) و در تعداد اساتید ثبت نام کننده (۱۱۶ نفر) رتبه دوم کشوری را کسب نموده است.

وی بیان کرد: آزمونهای بخش کتبی این جشنواره شامل احکام، آشنایی با سیره معصومین، آشنایی بامفاهیم نهج البلاغه، آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه، آشنایی با ترجمه وتفسیر قران، آشنایی با احدایث اهل بیت، آشنایی با سبک زندگی ایران اسلامی، پرسمان قرانی، حس موضوعی قران و حفظ سوره واقعه با ترجمه بود که در ده بخش از تعداد ۵۶۲۷ نفر ثبت نام کننده ۴۸۴۴ نفر در بخش کتبی ثبت نام کرده بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار داشت: آزمون این جشنواره همزمان با کل کشور در ۲ نوبت در بخش احکام و غیر احکام در ۳۰ حوزه دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در سراسر استان برگزار گردید.

وی تصریح کرد: امسال رشد قابل ملاحظه ای در تعداد ثبت نام کننده ها داشتیم بطوریکه نسبت به سال قبل ۲۲۰۰ نفر به آمار ثبت نام کننده ه اضافه شده است.

دکتر اخوان اضافه کرد: از بین افرادی که در آزمون شرکت داشته اند ۱۰۰ نفر به مرحله کشوری راه پیدا میکنند.

این جشنواره در ۳بخش دانشگاهی و سه مرحله دانشگاهی، سراسری و ملی برگزار میشود که مرحله دانشگاهی آن برگزار و مرحله سراسری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان و مرحله ملی توسط وزارت بهداشت برگزار میگردد.


نظر شما :