دیدار رییس دانشگاه گرجستان و هیات همراه با رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

۲۵ آبان ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۴ کد : ۲۲۹۶ اخبار
تعداد بازدید:۲۹۰۹
کنستانتین توپوریا رییس دانشگاه خصوصی گرجستان، به همراه جانی متساریاشویلی رییس دپارتمان اطلاعات کامپیوتر و پروفسور الکساندر چالخادزه رییس دانشکده علوم انسانی در اردبیل با دکتر قدرت اخوان اکبری رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل دیدار وگفتگو کرد.
دیدار رییس دانشگاه گرجستان و هیات همراه با رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

نستانتین توپوریا رییس دانشگاه خصوصی گرجستان، به همراه جانی متساریاشویلی رییس دپارتمان اطلاعات کامپیوتر و پروفسور الکساندر چالخادزه رییس دانشکده علوم انسانی در اردبیل با دکتر قدرت اخوان اکبری رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل دیدار وگفتگو کرد.

در این دیدار رییس دانشگاه خصوصی گرجستان در مورد همکاریهای دو دانشگاه در زمینه های علمی، آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی تاکید کرد و گفت: دانشگاه خصوصی گرجستان از سال ۲۰۰۲ فعالیت خود را آغاز کرده است و شامل شش دانشکده از جمله دانشکده پزشکی، دندانپزشکی و دارو می باشد که هم اینک ۱۰۰ دانشجوی ایرانی نیز مشغول تحصیل درهمین رشته هستند.

کنستانتین توپوریا افزود: رشته مطالعات ایران نیز به عنوان یکی از رشته های مطرح در دانشگاه خصوصی گرجستان وجود دارد و تعدادی از اساتید ایرانی نیز درهمین دانشگاه صاحب کرسی هستتد.

وی تصریح کرد: دانشگاه گرجستان با ۸۰ دانشگاه عضو اتحادیه اروپا قرارداد دارد و همه فرآیندهای آن اعم از پذیرش و تدریس و امتحات و کورس های رشته پزشکی و ساختارهای بیمارستان همگی طبق استاندارد اتحادیه اروپا هست.

رییس دانشگاه گرجستان به اشتراکات تاریخی فرهنگی و اجتماعی دو دولت اشاره کرد و افزود: دانشگاه خصوصی گرجستان ضمن آمادگی در جهت تبادل دانشجو و اطلاعات از تجربیات دانشگاه علوم پزشکی اردبیل استفاده می کند.

کنستانتین توپوریا اعلام آمادگی کرد تا واحدهای درسی مشترک بین دو دانشگاه تدوین شده با مجوزهای لازم دولتی ۲ مدرک از دو دانشگاه گرجستان و اردبیل صادر گردد.

در ادامه دکترقدرت اخوان اکبری رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به اشتراکات تاریخی فرهنگی و زبانی دو ملت اشاره کرد و گفت: که از همان دوران استقلال، جمهوری گرجستان با دولت جمهوری اسلامی ایران در منطقه قفقاز همکاری لازم را داشته است و در راستای تبادل دانشجو و اطلاعات علمی و پژوهشی، دانشگاه علوم پزشکی اردبیل آماده هر نوع همکاری با دانشگاه گرجستان می باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: جهت ادامه همکاری مقرر شد هیاتی مشخص از دو دانشگاه گرجستان و علوم پزشکی اردبیل متشکل از اساتید پزشکی و روسای دانشکده بهداشت و درمان جهت تعامل و تبادل نظر در اردبیل و تفلیس حضورمی یابند.