دکتر اخوان اکبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل :با تهدید کنندگان سلامت مردم برخورد قاطع و بدون اغماض صورت می پذیرد.

۰۶ مهر ۱۳۹۶ | ۱۰:۰۴ کد : ۲۰۰۷ اخبار
تعداد بازدید:۳۲۸۴
نشست کمیسیون بررسی تخلفات بهداشتی درمانی، مواد آشامیدنی،آرایشی و دارویی، خوراکی استان با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و مدیر کل تعزیرات حکومتی، رئیس سازمان نظام پزشکی و معاونین درمان، بهداشت، غذا و دارو دانشگاه و سایر اعضاء با هدف بررسی پرونده های تخلفاتی برگزار شد.
دکتر اخوان اکبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل :با تهدید کنندگان سلامت مردم برخورد قاطع و بدون اغماض صورت می پذیرد.

نشست کمیسیون بررسی تخلفات بهداشتی درمانی، مواد آشامیدنی، آرایشی و دارویی، خوراکی استان با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و مدیر کل تعزیرات حکومتی، رئیس سازمان نظام پزشکی و معاونین درمان، بهداشت، غذا و دارو دانشگاه و سایر اعضاء با هدف بررسی پرونده های تخلفاتی برگزار شد.

دکتر اخوان اکبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در ابتدای جلسه گفت: اعضای کمیسیون ماده ۱۱ تعزیزات حکومتی وظیفه سنگینی در ارتباط با سلامت آحاد جامعه به دوش دارند و این حساسیت در روند بررسی ها و کاهش تخلفات در حوزه سلامت استان تاثیرگذار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی افزود: در این جلسه به چندین پرونده درمانی چشم پزشکی، فعالیت درمانگاههای خصوصی غیر مجاز، نسخه پیچی بدون حضور مسئول فنی داروخانه، فروش داروهای غیرمجاز بدون برچسب اصالت وچند کارخانه تولید مواد غذایی غیر مجاز رسیدگی شد.

وی تصریح کرد: چند شرکت تولید مواد غذایی که بدون حضور مسئول فنی و وجود مجوز نسبت به تولید محصولات غذایی اقدام کرده بود با حکم قضایی پلمپ و خط تولید آن متوقف شد و پرونده آنها برای صدور رای نهایی به تعزیزات حکومتی ارسال گردید.

دکتر اخوان اکبری افزود: یکی از کارخانجات لبنی در استان نیز که در فرآیند تولید خود از شیر خشک تاریخ گذشته استفاده می کرد شناسایی و پرونده آن در این کمیسیون بررسی و جهت صدور رای به تعزیزات حکومتی ارجاع گردید.

رئیس کمیسیون ماده ۱۱ تعزیزات حکومتی استان افزود: با متخلفین حوزه سلامت و عرضه مواد غذایی، اشامیدنی و خوراکی که سلامت مردم را به مخاطره می اندازند به شدت برخورد می شود و هیچ گونه اغماض و چشم پوشی در این زمینه وجود ندارد.

وی همچنین گفت: پرونده یکی از شرکتهای تولید مواد غذایی در استان بررسی شد و بخاطر استفاده این شرکت از خمیر مرغ در تولید محصول همبرگر، شرکت نامبرده پلمپ و جهت رای نهایی به تعزیزات حکومتی ارجاع گردید.

دکتر اخوان اکبری بیان کرد: براساس مصوبات کمیسیون و در راستای نظارت و کنترل بیشتر در روند رسیدگی پرونده های متخلفین از موازین بهداشتی درمانی کلیه پرونده های بهداشتی درمانی در سطح استان به کمیسیون ماده ۱۱ تعزیزات حکومتی ارجاع و پس از بررسیهای کارشناسی نسبت به ارجاع آن و ادامه روند پرونده به شهرستانهای مربوطه اقدام خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: خریداران داروهای خارجی از داروخانه ها می تواند جهت اطلاع از اصالت دارو با ارسال کد ۱۶ رقمی در بر چسپ الصاقی به سامانه ۲۰۰۰۸۸۲۲ و یا مراجعه به سایت ttac نسبت به اصالت و سلامت محصولات داروئی خارجی و مواد آرایشی، آشامیدنی و خوراکی مطلع گردند.