مثبت شدن کرونای انگلیسی سه نفر دیگر از شهروندان استان

۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۹:۲۹ کد : ۱۴۵۵۵ اخبار مهم
تعداد بازدید:۵۲۳
مثبت شدن کرونای انگلیسی سه نفر دیگر از شهروندان استان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، دکتر حبیب زاده دقایقی پیش در گفتگو با خبرنگار وبدا اظهار داشت: براساس آخرین نتایج مشخص شده توسط آزمایشگاه تشخیص کرونا که لحظاتی قبل اعلام گردید، متاسفانه در سه نفر دیگر از هم استانی های عزیز نیز تست کرونای انگلیسی مثبت شده و با دو مورد دیروز جمعا به ۵ مورد افزایش یافت.

وی گفت: هم اکنون ۴ نفر در بخش کرونای بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل بستری بوده و یکی از مبتلایان پیگیری و بستری خواهد شد.

دکتر حبیب زاده افزود: سعی خواهیم کرد تمامی عزیزانی که از کشور عراق یا استان خوزستان وارد استان می شوند غربالگری کرده و اگر علامتدار بودند و تست آنها مثبت بود بستری شوند و حتی اگر بی علامت باشند ممکن است ۵ روز در نقاهتگاه نگهداری و مراقبت شده تا دوره کمون بیماری آنها سپری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تاکید کرد: از همه خانواده هایی که مسافر از استان خوزستان یا کشور عراق دارند یا افرادی در این دو منطقه کار می کنند و به استان خواهند آمد درخواست می کنیم به محض ورود به سامانه ۴۰۳۰ یا تلفن مرکز مدیریت بیماریهای شهرستان اطلاع داده تا غربالگری و معاینه و تست انجام شود و در صورت ابتلای افراد، سریعا درمان یا ایزوله صورت گیرد تا مانع انتقال ویروس در خانواده گردد.


نظر شما :