پیام ریاست محترم دانشگاه به مناسبت ۱۵ آذر

۱۵ آذر ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۶ کد : ۱۳۴۷۸ اخبار ۲
تعداد بازدید:۶۴۳
پیام ریاست محترم دانشگاه به مناسبت ۱۵ آذر روز جهانی داوطلب

15 آذرماه مصادف با ۵ دسامبر در سراسر دنیا بعنوان روز جهانی داوطلب نامگذاری شده است. روزی که برای بزرگداشت و قدردانی از زحمات داوطلبان اختصاص داده شده است. در سال های اخیر و با معطوف شدن نگاه ها به جنبه اجتماعی سلامت، توجه به استفاده از مشارکت های مردمی بیش از پیش مورد توجه واقع شده و برنامه‌هایی مانند استفاده از ظرفیت های داوطلبان و سفیران سلامت در ارتقاء برنامه‌های بهداشتی مبتنی بر آموزش، توانمندسازی و پیشگیری، رشد مشارکت نیکوکاران در ساخت و توسعه‌ مراکز بهداشتی- درمانی و به ویژه همکاری با نظام سلامت در ماه های اخیر و پس از گسترش بیماری کووید 1۹ ،  افزایش روز افزون همکاری و حضور آگاهانه و توأم با مسئولیت‌پذیری اجتماعی مردمی در قالب فعالیت های داوطلبانه جهادی، سازمان‌های مردم نهاد، خیریه‌ها و اقدامات گروه های بسیجی و داوطلب و حرکت‌های خودجوش، نقش مهمی در کاهش بار نظام سلامت برای مدیریت بحران در عرصه های مختلف ایفا نموده است.

بدیهی است همکاری سازمان‌های مردم نهاد سلامت با دانشگاه‌ نمونه هایی از حضور فعال و بی نظیر داوطلبانه مردم و نهادهای مردمی در ارتقای سلامت جامعه بوده و بی شک امروز برای دستیابی به اهداف سلامت، بیش از همیشه به همکاری های بین بخشی و توسعه همکاری و مشارکت های مردمی نیازمندیم و در نظر گرفتن روزی برای پاسداشت و قدردانی از زحمات بی مزد و منت این عزیزان حداقل کاری است که برای یادآوری و پاسداشت زحمات این عزیزان و اقدامات ارزشمند ایشان  می توان انجام داد.

اینجانب این روز را به تمامی داوطلبان در عرصه های گوناگون و بویژه داوطلبان سلامت که همواره بعنوان یار و یاور و پیام رسان و پیامگزار نظام سلامت بوده اند تبریک و تهنیت عرض نموده و مراتب تقدیر و تشکر خود را از حمایت های همیشگی ایشان در ارتقای خدمات نظام سلامت اعلام می دارم. امیدوارم روحیه کار داوطلبانه برای همیشه پایدار باقی بماند.


نظر شما :