بررسی نیازمندیها و مسائل بهداشتی درمانی شهرستان مشگین شهر

بررسی نیازمندیها و مسائل بهداشتی درمانی شهرستان مشگین شهر

۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰ کد : ۱۱۲۴۸ اخبار مهم
تعداد بازدید:۱۰۱۲
نشست بررسی نیازمندی‌ها و مسائل حوزه سلامت شهرستان مشکین شهر با حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ، هیئت رئیسه دانشگاه ، مسئولان شهرستان، فرماندار، امام جمعه و نماینده شهرستان روز ۱۴ خرداد در شهرستان مشکین شهر برگزار شد.
بررسی نیازمندیها و مسائل بهداشتی درمانی شهرستان مشگین شهر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در این نشست ضمن تسلیت سالروز ارتحال امام خمینی ره و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۵ خرداد گفت: ارزیابی و بررسی نیازمندی‌ها و مشکلات حوزه سلامت شهرستانها و توجه متوازن به پیشرفت بهداشتی درمانی مناطق مختلف استان اردبیل از اهداف سفرهای شهرستانی مسئولین دانشگاه است.

دکتر حبیب زاده با تاکید بر اینکه دانشگاه تلاش خود را در تسریع روند تکمیل بیمارستان ۸۰ تختخوابی الحاقی به بیمارستان ولیعصر بکار می برد اظهار داشت: دانشگاه حمایتهای لازم را در خصوص تامین تجهیزات و امکانات انجام خواهد داد.

وی افزود: با توجه به نیازمندی شهرستان مشکین شهر به دستگاه ام آر آی رایزنیهای لازم درحال انجام بوده و تامین آن از طریق وزارت بهداشت در حال پیگیری است و امیدواریم بر اساس سیاست های کشوری و استانی وسطح بندی خدمات بهداشتی و درمانی این امرمحقق شود .

دکتر حبیب زاده عنوان داشت : با توجه به استهلاک سی تی اسکن فعلی شهرستان مشگین شهر و نیاز به جایگزینی آن ،جهت خرید دستگاه جدید پیگیری های لازم از طریق معاونت درمان دانشگاه از وزارت بهداشت درمان انجام شده وحتی مبلغ خرید آن نیز از طرف دانشگاه کلا پرداخت شده و منتظر تحویل آن هستیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ابراز داشت : ارتقای سطح آموزشی موسسه آموزش سلامت شهرستان مشگین شهر جزو موارد حمایتی دانشگاه است و در صورت آماده شدن زیرساخت ها و ظرفیت های موجود و ایجاد ساختمان و زیر ساخت‌های علمی و تجهیزاتی، حمایت های لازم درجهت جذب بیشتر دانشجو و توسعه رشته ها صورت خواهد گرفت .

دکتر حبیب زاده خاطرنشان کرد :نقش خیرین در حوزه سلامت استان بسیار برجسته است به طوری که در تامین نیازهای مربوط به ایام کرونا بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان کمک از طرف آنها صورت گرفته و این امر در استان اردبیل ظرفیت بسیار ارزشمندی است که این عزیزان و خیرین بزرگوار استان به حوزه‌های بهداشت درمان و آموزش ورود پیدا کرده و حمایتهای خود را از حوزه های سلامت به عمل می آورند.

وی گفت: موضوع بهره گیری از پتانسیل توریسم درمانی درمناطق استان یکی از مهمترین اهداف دانشگاه است و در حوزه مشکین شهر نیز این موضوع قابل بررسی بوده و ایجاد زیرساخت‌های لازم در این جهت در برنامه های دانشگاه قرار دارد.

دکتر حبیب زاده ادامه داد: در خصوص رفع موانع و مشکلات زیرساختی حوزه سلامت مشکین‌شهر هدف گذاری لازم در انجام تعهدات و پروژه های ناتمام در شهرستان مشکین شهر صورت گرفته و دانشگاه با تمام توان در خدمت مردم منطقه بوده و این مشکلات و کمبودها را در شأن و منزلت مردم عزیز منطقه رفع و رجوع خواهد کرد.

در این سفر سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از بخش‌های مختلف بیمارستان ولیعصر مشکین ،بیمارستان جدید الاحداث ۸۰ تختخوابی الحاقی به بیمارستان، کلینیک تخصصی ولیعصر و مرکز جامع خدمات سلامت شماره ۵ شهری مشکین بازدیدکرد. شایان ذکر هست زمین مرکز جامع خدمات سلامت ۵ شهری که توسط خیر بزرگوار سرکار خانم دکتر قاسم زاده به ارزش ۲ میلیارد تومان به دانشگاه اهدا شده ، با مشارکت دانشگاه و مجمع خیرین ساختمان در حال احداث بوده و تا بحال ۶۰ درصد هم پیشرفت فیزیکی داشته است.


نظر شما :