تحول در توسعه سازمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل
دکتر سبحان رضایی، سرپرست مدیریت توسعه و تحول اداری دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل طی گفتگویی با خبرنگار وبدا اظهارداشت: آخرین بازنگری ساختاری در برخی واحدهای دانشگاه به سال ۱۳۹۶ بازمیگردد و دانشکدههای آموزشی از بدو تأسیس تاکنون، فاقد ساختار تشکیلاتی مصوب بودند که با پیگیریهای انجامشده، این مهم در مدت کوتاهی محقق شد.
وی با اشاره به سفر اخیر دکتر احمد جوانمرد، رئیس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت به اردبیل و بازدید از مراکز آموزشی، درمانی و دانشکدهها گفت: در این بازدید، مشکلات مربوط به ساختار و نیروی انسانی از نزدیک بررسی شد و با همکاری وزارت بهداشت، طی دو هفته موفق به اخذ چارت سازمانی برای تعدادی از واحدها شدیم.
سرپرست مدیریت توسعه و تحول اداری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اعلام کرد: ساختار کارکنان غیر هیأت علمی دانشکده دندانپزشکی از ۸ به ۳۲ پست، دانشکده داروسازی از ۷ به ۲۷ پست و دانشکده بهداشت از ۱۰ به ۲۰ پست افزایش یافت. همچنین پس از چهار سال، ساختار تشکیلاتی دو مرکز تحقیقاتی گوارش و عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت نیز به تصویب رسید و در صورت تایید فرم های ارزیابی، پست های سازمانی بیمارستان ها نیز حدود ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت.
دکتر رضایی افزود: در طول پنجماهه اول سال جاری نیز اقدامات مهمی مانند ایجاد پستهای کارشناس حراست، کارشناس توسعه سازمان، ارتقاء اداره پرستاری به مدیریت پرستاری و ایجاد اداره سبک زندگی اسلامی، ایرانی در دانشگاه انجام شده است.
وی ادامه داد: بازنگری ساختار ستاد دانشگاه، معاونتها و دانشکدههای پزشکی، پیراپزشکی و پرستاری و همچنین پیگیری اخذ ساختار برای مؤسسه آموزش سلامت مشگینشهر (در صورت ارتقاء به دانشکده) از برنامههای پیشروی حوزه توسعه است.
دکتر رضایی از ارتقاء ساختار مدیریت توسعه سازمان و تحول اداری دانشگاه خبر داد و گفت: این مدیریت اکنون دارای سه گروه تخصصی شامل مهندسی سازمان، مهندسی مشاغل و گروه تحول اداری است که در مسیر بهبود فرآیندهای سازمانی فعالیت میکنند.
دکتر سبحان رضایی افزود: از تیرماه سال جاری جلسات متعددی با تمامی معاونتها، دانشکده ها، بیمارستانها و مراکز آموزشی و درمانی و واحد های تابعه دانشگاه در راستای بازنگری ساختار سازمانی برگزار و درصد افزایش پستهای مورد نیاز طبق استانداردهای وزارت بهداشت با درصد ملموس و گاها تا صد درصد پیشبینی و برنامهریزی شده که در مراحل نهایی پیگیری است.
وی درپایان، هدف از این تغییرات ساختاری را ارتقاء کارایی، افزایش فرصتهای شغلی و مسیرهای ارتقاء، بهبود کیفیت خدمات آموزشی و درمانی و حرکت بهسوی دانشگاهی یادگیرنده، منعطف، پاسخگو و مأموریتگرا عنوان کرد.

