حضور دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در اولین کنگره بین‌المللی هوش مصنوعی در علوم پزشکی

۰۹ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۲:۴۳ کد : ۲۵۵۹۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۷۰
اولین کنگره بین‌المللی هوش مصنوعی در علوم پزشکی در کیش برگزار شد.
حضور دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در اولین کنگره بین‌المللی هوش مصنوعی در علوم پزشکی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، اولین کنگره بین المللی هوش مصنوعی در علوم پزشکی با هماهنگی، همراهی و همکاری گسترده دانشگاه های کشور، مراکز تحقیقاتی و علمی مربوطه، دانشمندان و پژوهشگران مطرح داخلی و خارجی از کشورهای آمریکا، اسپانیا، فرانسه، چین، پاکستان و هند و با حمایت معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسط دانشگاه علوم پزشکی هوشمند با حضور بیش از   ۸۰۰ نفر از متخصصین، محققین، اساتید، مدیران و کارشناسان حوزه سلامت کشور بصورت حضوری و بیش از ۱۰۰۰ نفر بصورت مجازی برگزار شد.

از مجموع ۵۰۸ مقاله دریافت شده با انجام داوری های منسجم علمی، ۳۷ مقاله بصورت سخنرانی و تعداد ۳۵۹ مقاله به صورت پوستر پذیرفته و در ۳ روز برگزاری همایش ارائه شد که دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به نمایندگی دکتر محمد علی جوادزاده، دبیر برنامه همگرایی در تعالی علوم و فناوری های پیشرفته با ۳ مقاله اکسپت شده و یک غرفه تجهیز شده بنام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در این رویداد حضور داشت.

نرم افزار تشخیص هوشمند سرطان ریه و دستیار هوشمند بیوپسی از جمله مواردی بود که توسط دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ارائه و بسیار مورد توجه شرکت کنندگان داخلی و خارجی قرار گرفت.

لازم به ذکر است دکتر باقری فرد، معاون آموزشی وزارت بهداشت و ریاست این کنگره بین المللی به همراه دکتر غلامرضا حسن زاده، رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور و دکتر عیسی رضایی سرپرست معاونت زیرساخت دانشگاه علوم پزشکی هوشمند از غرفه دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بازدید داشته و ضمن بررسی و صحبت پیرامون مقالات و عملکردها و دستاوردهای هوشمند دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در زمینه هوشمند سازی نظام سلامت، لوح تقدیر و سپاس به دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اهدا کردند.

دکتر حسن قبادی، معاون آموزشی دانشگاه در سال گذشته نقش موثری در هدایت و گسترش پروژه های هوشمند سازی در نظام سلامت داشته است. وی ضمن تبریک بمناسبت درخشش این دانشگاه در کنگره بین المللی هوش مصنوعی گفت: امید است تداوم و گسترش این دستاوردها در سال آتی را شاهد باشیم.

آخرین ویرایش۱۰ خرداد ۱۴۰۲