معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اردبیل: جامعه سالم و تندرست در گرو تامین غذای سالم و بهداشتی بوجود می آید

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۲۳:۲۶ کد : ۱۹۸۶۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۱۳
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اردبیل: جامعه سالم و تندرست در گرو تامین غذای سالم و بهداشتی بوجود می آید

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل،

دکتر محمد جوهری در حاشیه نشست مدیران غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی در سرعین اظهار داشت: تولید غذای سالم با استفاده از تکنولوژی های جدید روز دنیا و دانش بنیان جهت سلامتی بخشیدن به مردم، یکی از اهم اموراتی است که سازمان غذا و داروی کشور آن را دنبال می‌کند و در این مسیر وظیفه ای بزرگ بر عهده معاونت های غذا و دارو دانشگاه‌ها گذاشته شده که می‌بایست به مدد تکنولوژی روز دنیا و شرکت های دانش بنیان دنبال شود.

وی ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب بر این امر بسیار واقف هستند و همچنانچه شعار امسال را تولید، دانش بنیان و اشتغالزایی نامگذاری نموده اند اهمیت تولید فراورده های غذایی مبتنی بر دانش نوین و با استفاده از تجربیات شرکتهای دانش بنیان را مورد تاکید قرار داده اند.

دکتر محمد جوهری عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در پاسخ به کمبودهای برخی از برندهای شیر خشک رژیمی در سطح کشور و اردبیل عنوان داشت: به لحاظ تحریمهای گسترده و ظالمانه غرب، متاسفانه واردات بخشی از شیر خشک های خارجی رژیمی دچار چالش شده و تنها راهکار آن، مدیریت عرضه و تولید داخلی هست که در این راستا سازمان غذا دارو در اولین اولویت خود، تخصیص اعتبارات یارانه ای برای تامین این محصولات را در برنامه خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: با پیگیری های معاونت غذا و دارو، تامین شیر خشک های رژیمی در استان اردبیل صورت گرفته و با تایید پزشک در داروخانه های شبانه روزی در حال توزیع است و فعلا در این زمینه کمبودی وجود ندارد.

در این نشست دو روزه که از تاریخ ۲۸ اردیبهشت در سرعین برگزار شد به موضوعات اساسی سازمان غذا و دارو از قبیل قوانین جدید بررسی سموم و کودهای شیمیایی مورد استفاده در صنعت کشاورزی و صدور مجوزهای صادراتی اقلام میوه ای پرداخته شد.  

آخرین ویرایش۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱